Onze kerk bestaat meer dan 90 jaar

Lees meer over de geschiedenis

Zondag 2 mei 2021: 5e zondag van Pasen

5e zondag van Pasen  

Jezus noemt zich de 'ware wijnstok'. En Hij noemt ons ' de ranken'. Ranken zijn de stengels van planten. Eerst groeien er bladeren aan en later ook vruchten. Kijk maar eens naar tomaten- en druivenplanten. Als de stengels langer worden vallen ze om. Ze zijn niet sterk genoeg om zonder hulp te blijven staan. Daarom binden we de ranken vast aan een stok of paal. Zo kunnen de planten verder groeien en vruchten geven. Omdat de stok de plant steunt. En kijk eens naar een kind dat lopen leert. Het houdt de tafelpoot vast of de gordijnen. Het zoekt steun. Om niet te vallen. Kijk ook eens naar papa en mama. Misschien is een van de twee wel ziek, of werkloos, of verdrietig. Dan loopt de ander niet weg. Maar helpt en troost. Zie je dat de een zo een steun is voor de ander? Je begrijpt vast wel waarom Jezus zich de 'ware wijnstok' noemt. Hij geeft steun aan alle mensen. Levert die steun ook vruchten op? Jazeker! Met die steun kunnen mensen goed en fijn leven. Vol hoop en zonneschijn. Dat zijn de vruchten met de beste vitaminen. En jij? Ben jij ook een steun voor anderen?

 

Tot zondag!

Donderdag 13 mei 2021: Hemelvaart

Hemelvaart

Vandaag ontmoeten we Jezus. Hij vraagt; "Maak alle volkeren tot Mijn leerling en doop de mensen in de naam van de Vader, en de Zoon en de heilige Geest." De vrienden van Jezus reizen naar alle landen van de wereld toe. Ze vertellen overal aan mensen dat Jezus heel veel van ze houdt. En dat Hij voor hen is gestorven aan het kruis. En met Pasen weer levend geworden is. En dat Hij alle mensen helpt om na de dood ook te blij¬ven leven bij God in de hemel. De mensen luisteren naar de apostelen. Zo leren zij van alles over het ge¬loof. Op school ben je een leerling. Want je leert er taal, rekenen en schrij¬ven en misschien ook wel werken met de computer. Waarom leer je eigenlijk? Om later veel te kunnen en te kennen! Om een goede toekomst te hebben. Waarom moet je ook over het geloof leren? Zo leer je wie het allerbelangrijkste is: God Zelf! Door over je geloof te leren weet je dat je straks, na dit leven, voor altijd bij Hem mag zijn. Zie je dat God onze toekomst is! Maar hoe kun je dan leren over je geloof? Dat is niet zo moeilijk: luisteren naar het evangelie, zelf in de bijbel lezen, te bidden en door te doen wat je leert van Jezus. En van wat papa en mama vertellen over het geloof. Trouwens. Jij kunt andere kinderen ook vertellen over het geloof. Zo help je Jezus en de apostelen mee ons geloof meer bekend te maken.

Tot zondag!